Friday, September 3, 2010

Story Untold (Suatu Masa)

Radio bising berkumandang. Lagu berkumandang dengan ledakan drum seakan perang di depan mata menyampaikan mesej anti perang. Itulah 'feel' namanya. Aku head banging ikut irama lagu, makin lama makin laju dan laju sampai peluh menitik kepala pun pening.

Kemudian, tiba tiba semuanya senyap sunyi. Orang tua cakap, itu tanda malaikat lalu.

Aku pergi dekat radio, ' oh, kena tukar side'

Budak budak sebilik dengan aku, entah ke mana entah. Mesti pergi riadah ni. 'Apa barang pergi riadah, tak rock la!!!'

Aku keluar bilik, usya line clear ker tidak untuk pergi ke tandas. Kalau Mat Pit nampak aku ponteng riadah, mampus aku kena tidur atas court takraw lagi la. Tidur atas court takraw memang rock, rebellious, tapi aku mana tahan sejuk. Nak suruh aku mati sejuk?

Barang dah ada dalam tangan, aku pau Ayam tadi. Pau sesama kawan, baru Rock.

Aku letak barang dekat mulut. Bau sabun mencucuk hidung.

"dah tak ada tempat lain ker nak sorok rokok?kotak sabun jugak kau sumbat" aku buat bising sambil ketuk kepala Ayam.

Macam mana pun, kami hisap juga. Baru rock!!!!

No comments: