Friday, September 3, 2010

Story untold

Angin membantai pipi, matahari terlindung di balik awan, ombak melaung laung. Aku duduk atas batu. Memegang gitar Acoustic yang aku beli pada tahun 2009 sambil melalak menyanyi lagu yang aku sendiri tak tahu.

Aku betulkan rambut aku lagi. Angin tadi dah merobek kekemasan rambut.

Dia berjalan ke arah aku. Rambut panjang menari nari mengikut rentak angin. Separuh badan basah sebab mandi laut. Tersengih sengih macam kerang busuk. "Geram pulak aku tengok minah nih" getus hati

Macam biasa, aku jantan macho, lelaki berpegang pada fahaman chauvanism, aku mana layan perempuan kerang. Kerek sombong dan takbur memang aku.

Tapi aku senyum. Aku pula yang jadi kerang. Aku terus menyanyi. Lagu balada.

2 comments:

dillala said...

nnti i pinjam sikat !

Rizwan Zainal said...

x pyh..i pakai tangan...baru macho