Tuesday, November 30, 2010

Perasan

Sikap perasan ini kadang kadang bagus dan kadang kadang menjengkelkan.
Tapi kalau tak perasan yang diri tu perasan, mana nak perasan yang ia menjengkilkan.

Aku suka pandang cermin. Tengok six pax! Puas hati!!! orang cakap. Budaya tengok cermin ni, aku dapat selepas aku baca artikel Afdlin Shauki lebih kurang sepuluh tahun lepas dalam majalah Utopia. 'When I look in the mirror, i dont see someone fat, i look at someone beautiful' katanya.

Kira okeyla, seperasan aku pun, aku tak ada lah brag pasal relationship aku dalam blog ni. Promote relationship and tunjuk keretakan dan kebahagiaan hidup dalam blog. Lepas tu condemn manusia yang satu spesies denganya. Kalau dalam FB lagi mual. Tapi tak apa, aku tak ada tanggapan negatif pun terhadap mereka ni. It's their right, why should we care on the first place. Macam mat rempit selalu cakap, "Telur gua tak senak, lu tak jentik telur gua, gua tak kacau telur lu".

Kalau cerita pasal perasan ni banyak sebenarnya. So aku ingat, akan ada entri entri akan datang yang cerita berkisar kepada peristiwa perasan. Sebab kalau aku cerita pasal perasan dekat sini, dah boleh jadi novel. Mungkin aku akan olah cerita cerita perasan ni, kepada bentuk cerpen, letak nama panjang panjang pada watak yang berbunyi arab sampai lidah bergulung nak sebut. Of course, bukan nama sebenar.

Saja aku membebel pada malam yang sepi lagi sejuk ni, sebab for instance, on a blink of an eye, i finally knew what i want in life.


p/s: Tahun ni tak merasa winter, duduk dalam air cond sajalah ahahahahhaha

5 comments:

Anisa Hang Tuah said...

mari mengawal perasan
:D

cik EPAL said...

perasan? kalau perasan lebih lebih annoying gak. hehe

hansuke said...

uih..isu hangat banget..:)

biasa yang kita selalu tgk, kebanyakan org perasan ni ramai dak pompuan. apa lagi kalu yang ada cantik sikit dan selalu kena puji.

aku malas la nk libatkan setan yang menghasut dalam comment aku ni sebab nanti bunyi cam aku ni extremist giler.

budak laki pon agak sama la kalu dah perasan..:)

bagi aku kalu ada sikap perasan ni cepat2 la elakkan, kalu suka tgk cermin (macam adam AF) misalnya, cuba elakkan tgk cermin, kalu ada org puji cantik, ensem dan sebagainya, buat tak tahu jgn sampai masuk hati atau cepat2 tegur, tak baik la puji2 nanti jadi riak..selamat mencuba..:)

Rin said...

terima kasih sbb berkunjung ke blog saya :)

Xiet_Enigma said...
This comment has been removed by the author.